tisdag 14 april 2009

Med kniven mot strupen


En av mina trogna läsaren har med ett förtäckt hot - att han letar annan sysselsättning än att läsa min blogg - slutligen förmått mig att uppdatera densamma. Även i bokstavlig mening har jag på sistone haft kniven mot strupen, som bilden ovan visar. Efter att länge varit nyfiken på att pröva rakning med kniv har jag nu slagit till och skaffat en sådan. Hittills har det blivit fyra rakningar, med stadigt förbättrade resultat. Min ursprungliga farhåga - att jag skulle falla till golvet, ymnigt blödande ur v jugularis externa - har helt kommit på skam. Ett par nesliga bloddroppar är allt som hittills blivit resultatet av min bekantskap med detta vassa redskap. Huden blir slät och fin, men den behöver nog ytterligare ett par omgångar innan den blir helt van vid behandlingen. Till den av min(a) läsare som inte provat detta kan jag bara varmt rekommendera metoden.

I nästa inlägg: ...äsch, det får bli en överraskning (inte minst för mig).

Inga kommentarer: